Graafisessa suunnittelussa ajat, tyylit ja tarpeet muuttuvat ja kehittyvät alati, mutta Dieter Ramsin designprinsiippeihin turvautuminen kannattaa aina. Vaikka viimeistä lempikohtaani mielelläni välillä haastankin, nostan yhtä innokkaasti hattua nähdessäni siitä toimivan esimerkin. ”Good design is as little design as possible”, sanoo Rams ja lainauksen voisi hyvin läntätä myös miamilaisen hyvinvointilafka Dote Wellnessin graafiseen ohjeistoon.
Ollakseen yksinkertainen ja geometrinen, on Doten logotyyppi silti yllättävä – ja ollakseen maailman käytetyin väripaletti, tuntuu mustavalkoisuus tässä taas kovin, kovin raikkaalta. Kokonaisuus ei ole korostetun high-end tai itseriittoisen minimalistinen, siinä ei ole mitään liian vähän vaan juuri sopivasti. Peilikaapissa, jossa asiat tuntuvat huutavan turhankin lujaa, seisovat Doten pullot ja purnukat hillityn itsevarmoina. Pidän.